Transformers Was Damned Good Man!

Semalam kami takde kelas, so kami ambil kesempatan nih nak pi tgk movie terbaru kat cinema sekarang nih apelagi kalau bukan Transformer…
Weehuu….memang satu movie yang sgt mengujakan kami….

Kami bukan ramai sangat pun tgk movie nih beramai2...
Aku la yang jadi mastermind nih, bukan ape, sajer je nak outing dengan kawan2, biler lagi...
Aku ni pun status untuk diluangkan kat PSDC nih bukan lame pun, kalau aku dapat KPLI tuh...
Jadi dengan sisa-sisa masa yang tinggal nih, kalau aku bukan ditakdirkan adre lagi kat PSDC nih, aku sekarang menunggu jer status aku kat sini...

Sebab bende2 nih tak pasti...Dapat atau tak terpulang kepada yang Maha Kuasa...
Dak2 nih semua memang teruja nak keluar ramai2 nih tapi macam biasa la kene ader yang jadi mastermind untuk plan bende2 nih....

Setelah aku plan berSMS dengan semua classmate aku, yang konfirm nak pi aderla dalam 7 orang...
Tapi finally yang betui2 nak pi dan dapat pi cumer 6 orang dengan sekuntum jer bunga yang dapat join...
Iema jer yang dapat join kitorang, okla daripada tak ada langsung...
Sian kat Del....


Aku yang ader kelebihan berkereta merelakan nak jadik pengangkutan diorang, tapi tak kisahlaa, kawan2 ape salahnyer...
Aku mencuba sedayanya nak satukan nak jumpe ramai2 sebab peluang nih bukan selalunyer dapat...
Aku pi ambik Iema kat jeti dengan Fareez jadik tourist guide yang tunjuk jalan kat Tanjung...kalau tak mampus aku mati kutu kat tengah2 town tuh...
Del tak dapat mai pasai Kulim tu bukan dekat nak mai Penang dan masalah pengangkutan menjadi penghalang utama kat sini...
Jack pun tak dapat nak join pasai ader hal, WHATEVER la Jack...

Sementara tunggu dak Iema dan Del, aku pun cerita la kat Fareez pasal kepayahan aku nak carik TV kecik untuk bilik aku pasal TV 14inchi Singer aku dah sampai ajalnyer...
Dan lepas citer2 sejarah kebusanan aku kat bilik terutama biler roomate aku balik kampung, aku dok bilik jadi busan cam cibai...
Dan aku mintak Fareez tunjuk Mydin kat maner...
Meredah Tanjong pada hari biasa pun boleh tahan sesaknyer, kalau hari cuti lagila Mati Kutu aku kat tengah Tanjong...
Singgah Mydin dan park kat tepi tu jer, Fareez tunggu dalam kereta, aku pi carik TV...
Tak pikir panjang sebab dah penat dok nak carik TV kecik tu, nampak jer kat Mydin TV Black & White 5 inchi aku terus sambar...maleh nak pikir banyak...
Harga mahal buleh tahan tapi sebab aku malas nak pikir dan nak reduce busan aku, aku terus ambik dan bayar...
Lepas test power kat counter testing, aku blah terus...
Jenama Sonar pun Sonar laa...

Lupekan pasal TV kecik 5 inchi jenama Sonar tu...
Yang penting sekarang nih aku cume nak sampaikan yang kami dah berjaya menonton dengan bijik mata kami sendiri kehebatan Transformers...
Huhu...Memang movie nih mengujakan dan kalau boleh diberi bintang...
OUT OF 10 STARS, I GAVE A SOLID 11 STARS laa...huhu...
Overrated la pulaks...tapi nak buiat macam maner, movie nih memang fantastics...
Cume duration dier agak panjang, dan dalam movie nih aku tak nampak langsung plot or scene yang antiklimaks...

Klimaks belaker semua...dan 2 jam lebih tempoh masa tu berbaloi laa...

Dan yang paling syok kami tengok wayang dengan hanya separuh harga jer..
Kalau normal price RM10, konon2 kami nih student la, so dapat la half-price...
Best tuh...ni pun atas hasil usaha dak Najmi ngan Farez dok ayat cashier ticket “adik-adik” tuh...
Thanks to tiketperson “adik-adik” yang kononnya student USM tuh...Najmi la dok ayat dak ponen tuh...dan berhasil laa...
Puji2 skit, dah dapat half price tiket...
Seat kami dari F05 until F10...dalam pukul 230 petang...


Kami sempat lunch dulu kat McD Queensbay Mall tu sebelum kami decide kami jalan2 kat foodcourt dier...
Tapi aku raser semacam jer, cam kembang jer tekak aku dengan bau2an kat foodcourt tuh...
McD lebih normal...Dan kami makan dengan order by person la...
Makan ramai2 tapi bayar sorang2 laa...
Kami berempat jer...Aku, Iema, Fareez ngan Najmi...
Huuhhu...Dak Rem ngan Ejoi belum sampai lagi...

Kalau tak ramai lagi nak join tapi bak kate diorang sumer yang ada alasan tersndiri ada plan “geli-geli” ngan old skool frends la WhatEVER...!!!
So Hisham, Zizan, Jack, Shawn and the Rest of The Girls takder exclusive Iema...
Maybe bukan the most loveable person dalam klass aku yang jadik mastermind cam Hisham ker, tu la pasal tak ramai nak ikut...
Maybe pasal aku yang jadik MasterMind...
Kalau Hisham yang ajak, maybe..Mungkin ramai yang nak join...
Tatau laa....

Tak kisah laa, janji kami dah lepaskan rindu to be the first to watch Transformers...
Talking about Transformers nih, cumer satu jer komen aku...
Maybe the Director (Micheal Bay) agak kurang tumpukan pada watak Autobots and Decepticons nih...
Aku yang agak kurang familiar dengan watak2 lain kecuali Optimus Prime, Megatron dan Bumblebee, jadik konfuse sekejap time action fighting antara Autobots and Decepticons...
Kadang2 confused yang mana baik atau jahat...
Tapi overall boleh tahan la aku faham the flows...


Lepas tengok wayang, kami solat Asar dan teruskan journey nak pi makan...
Dak2 nih kebulur dah maser tuh sebab diorang belum lunch lagi, dak Rem ngan Ijoi laa...
Kami yang lain just follow jer the Rest...
Nak makan jom makan...tak kisah pun..
Dan lepas decide panjang, kami pun bertolak ke Padang Burung ke Padang Vroom...Aper2la Mat Rem...Janji ko bahagia...

Sampai2 je tempat makan tuh, kami disaper dek dak yang ambik order tuh..
Berebut2 customer dengan kedai2 yang lain...lantak ko la, janji order yang ko ambik untuk kitorang sedap2...
Aku ngan Fareez makan Mee Goreng Mamak, Najmi Mee Rebus Mamak, Iema, Rem and Ejoi makan pasemboq....
Huhu...isi dalam Mee Goreng dan pasemboq ngan Mee Rebus tu macam2...paru pun ader...
Dan dak Iema tak habis pun pasemboq pasal banyak sangat...
Belum habis makan, kami order sate...
Tak le sedap maner sebab kuah kacang tuh taste like weird skit...


Tak kisahler, kami taler semacam sampai pakse2 nak habiskan...30 cucuk bukan banyak maner pun...
Dan lepas borak2 dan makan2 skit...dalam kol 7 kami bertolak balik...
Iema yang naik ngan aku mintak turunkan dier kat Padang Kota jer, sebab kawan dier ader kat saner....
Journey kami berakhir hari nih dengan pengalaman yang tak kurang bestnyer...


Okla, kite jumpe lagi akan datang...
Sehingga di lain blog...
Maassalamah...

Good Luck tuk Shae yang ambik MBA starting minggu ni secara part-timer...
Aku doakan hang berjaya laa ek???

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood