^_^ WHAT a RELIEvE...

Herm...selepas bertungkus lumus memikirkan apa yang akan aku jwb dlm interview nnti, akh skng umpama budak yang baru dilepaskan daripada dukungan dan dibenarkan untuk beemain di favourite spot taman permainannya...Macam tu gamaknyer perasan aku eh..perasaan aku biler turn aku diinterview dah habis...


What a real relief...Fuhhh...Penantian tu memangla satu penyiksaan tapi nak wat camner...turn aku untuk i'view tu 2nd last daripada yang last...bagi aku ini mungkin satu perjalanan hari yang agak panjang dan bermakna...ye laaa, maser nak pi tpt interview jer aku dah xjumper...jenuh la memusing2 satu Putrajaya...Pehh, kalau aku tawaf ni dah dapat Haji Kubro dah...


Aku nak mencari bangunan lot 4G3...MasyaALLAH...tuhan jer la yang tau gimana rasanya mencari sesuatu kita memang tak ader idea pasalnya langsung...Kate orang malu bertanya sesat jalan...Ini tak, sebab bagi aku kalau kiter bertanya pon xsemestinya kita xsesak jalan...Nak wat camner kan, kat Putrajaya kan kat kawasan bangunan pentdbirannya besar2 dan antara satu kawasan ngan kawasan yang lain cumer dipisahkan oleh Presinct2 yang entah berapa jumlah semuanya pon aku tatau...tapai yang pasti aku nk cr Bangunan 4G3 Presinct 4...ish2....berpusing2 aku kat saner, sebab presinct dan juper, tapi bangunan NRE tu lak yang takmo menjelmakan dirinya...


Asal ader trafik lite kalau ada orng naik motor kat sebelah aku musti tanya..."presinct 4 kat ner bang?" itula soklan yang aku tanya berkali2 sampai lebam...tapi jawapan yang aku dapat masih tak memuaskan hati aku...dah tu ader pulak yang bagi tunjuk arah sesat...Nasib baik aku xikut...


Aku pon cam dah naik give-up dan mulanya meronta2 cam nak balik jer, tapi Kuasa Allah tu meamng Maha Besar...Entah dari mana ilham untuk lalu belakang bangunan MECD kalau xsilap dan Kuasa Allah, aku ternampak signboard "Kementerian SUmber Asli dan ALam Sekitar" betul2 kat belakang menara KBS yang bagak tuh...Ya Allah...Napalaa aku tak nampak sebelum nih...Tapi di masa yang sama Syukur la pasal diberikan hidayah tanpa taufik untuk aku jumpe bangunan tu....Alhamduliilah...


Punyerla semangat nak interview, aku memang datang awal ke Putrajaya, sebab kalau ikut appointment kol 2 br interview tapi takut aku xjumper jalan sebab almaklumlaa aku ni memang bute jalan skit...aku pukul 10.30 pagi dah sampai tapi dek kerana memusing2 kat saner, 11.30 baru la aku jumper, padahal bangunan bukannya jauh pon...


Biler dah juper tempat yang dicari aku pon bergegas ke tempat yang sesuai sebagai port nak studi 4 the last minute time tuk preparation...Raser cam exam balik pon ader and suddenly aku teringat maser nak exam dulu...aku, Razif and Amri memang masing2 takmo kalah tuk berlumbe2 studi especially when it came near the exam hall...lagi nak masuk lagi tu dibelek2 nota2 tu sumer...ala2 nak achieve perfect score laaa...


Ermm...da dekat kol 1 aku bertolak nak masuk dalam bangunan NRE tu and seek for parking...dah gebebak-gedebuk sumer...aku naik atas and gi register...memula aku skema sangat anak amik pas and kejadah aper kat security post kat lobby tuh...tapi tak semen2 aku juper si JUe berbusana merah jambu dtg dr maner pon aku tatau...ngan sis dier...


"Gi naik atas tingkat 11 register, aku dah gi doh...mung doh gi lum??"
"Herm...ye laahh. tapi ko tak amik pas ker kat bawah nih sebab akau tny pak guard ni dier ckp kena amik ard pass tu"...


Ju diam jer...tapi aku pun tak membantah pi laa naik atas terus gi office Jabatan Taman Laut and register...

22 calon...erm...Ni cam aku kenal jer nama...Nama aku ader kat No 21 tu...erm...lambat lagi laa turn aku...xpe...and lupe nak gitau yang maser 1st time juper Jue tu dier ckp juper ngan Norm...Ader gak Daks Gediks nih...Tu dulu la NOrm ek???skang Norm dah udah GEdiks lagik kan yuk???heheh...

MAser nak register tu aku masuk office jer ternampak 2 susuk tubuh yang mcm pernah aku kenal...tapi shiapa yaa???Yang sorang Gempal and yang sorang gempil..Gempal Gempil...heheh...OOOiitt...


" Ehh, Bullah pon ader kat sini ker...ko pon ader Chon..."


Mati2 aku ingat dier interview...sekali tgk outfit memang sempoi maut...ruper2nyer temankan buah hati jer...Si bullah palak cam seproh nak tido jer...ye laa penantian kan satu penyeksaan...Dier dok temankan Naser dak Bio tuh..dapat gak interview...erm...Ramai rupenyer dak Kustem kat siini...


Buleh kata arini cam Mini Re-UNion la kat cni...Dah Suratan, Jodoh Pertemuan di tangan Tuhan kan???Aku pon tak jangka bulih jumper kat sini tapi apa2 pon we had fun seeing each other again after few monts or years of separation and maser tu aku ni cam jadi moderator...


So suddenly aku yang sebelum ni gabra dah bertuka jadi friendly...Masing2 bercerita berkembangan terkini masing2 dan aku mendengar...Banyak criter nak cerita tapi tak perlu kot...

Sumer ada maser tu...Tak ler sumer tapi...Ade, Aku, Chon, Hasbullah, Nasir, Norm, Mastura and the rest dak2 junior marine bio dulu..tak kenal tapi still buleh mix-around...Masing2 bertanya dan menjawab...Rasa gugup dan nervous tadi sedikit sebanyak menghilang sikit demi sikit...Kitorang pon muler2 la korek2 rasier dari sumer calon aritu tentang aper yang ditanya, apa yang tak ditanya...


Kalau tak sama pon mungkin kan jadi panduan tuk interview sesi kami nnti...Biler Norm habis jer interview, dier pon gatau la sendri apa yang ditanya and sebagai di antara calon pada hari tu tak sumer tak ketinggalan amik note...maner laa tau kalau mengena...


Dah banyak sangat aku nulih nih...nantilaa aku sambung...InsyaAllah..Ni nak pi mandi nih...blom mandi lagi..bau asyem sket...lalala...


Maassalamah...

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood