What a Long Nice Sweet day in Penang...PT Two

Rugi tul aku tak bwk digicam pi Penang nih...Bukan takmo bawak tapi si Olien yang bawak pi Kedah pi ambik Result dengan cuaknyer, so aku tak dapat la nak bawak digicam tuh...Ariel memang berfungsi sungguh sebagai tourist guide aku kat saner...Merata dibawaknyer aku...Dah tuh bukan jalan2 jer semata, leh lak bawak pi makan...asyik2 makan, sumer favourite spot makan dier offer nak ajak makan...Nasib baikla perut aku maser tuh dah takleh masyuk lagi..dah smpai takat leher dah...nak terkeluar balik pon ader rasernyer....

Pagi dier bawak aku pi stall mamak ker hindu pon aku tatau tapi tempat tuh memang messy skit, tapi aku tak kesah ler...tempat cenggitu pon customer berderet2 tak putus....memang laku habis ler...aku yang tatau aper2 nih ngikut jer haper yang Ariel pesan tuk breakfast yang tak beraper nak pagi tuh...dah boleh kire brunch (breakfast+lunch) la nih...Order roti telur daging...Fuiyyyoo, shiok tul...dengan roti telur yang serba-serbi raser dibanjiri kuah dal ngan daging masak haper pon tatau and aku terus melantak ler haper lagi..dah terlambat bekpes tu la pasal...tak hingat nyer laa...shiok banget....pulak tuh match ngan Teh Tarik mamak yang didakwa sesetengah pihak sebagai penyebab kencing manis...Teh tarik pon kaw-kaw gak...waa...konyang den!

Dah abis makan Ariel ajak pi maner2 tapi aku takmo pasal kol 2 kang aku ader exam tuh, takut tak sempat lak...dah tuh pi la lepak kat Airel's place kat Tanjong Car Wash kat Tanjung Tokong....Hah! Memang berserabut tul bilik dak bujang nih...Bergulung2 baju bersepah atas katil, kat lantai...nasib baik la no smell....sebab semalaman aku dalam bas, mater aku nih cam dah ngantuk giler babas tapi "ego" takmo tido kejap kat umah Ariel pasal kalau dah tido kang moral ngan emosi aku jadi tak stabil...and for the moment aku bertahan jer laa...sampai kol 1 baru bertolak nak carik maner tempat PSDC yang aku nak ambik test tu....

Dipendekkan cite aku amik test ngan beberapa org "penganggur" (maybe) yang lain jawab beberapa paper test tapi aku jawab cumer 15 minit jer even time given is 2 hours...hahah...kondifen jer aku menjawab...dah abis aku call Ariel mintak amik aku pasal aku dah maleh nak lepak lamer kat saner...Kadang2 aku cam raser serba salah lak nyusah sepupu aku nih...dier kater xper, aku pon xperlaa...org berBUDI kiter berBAHASA...org memBERI kiter meRASER!!! AHaks....

Sebab dah agak petang perut yg penuh lewat pagi td cam teraser lapar laks...Ariel ajak makan, and dier bawak aku pi makan nasik beriyani...namer paer pon tatau tapi aku taler semacam jer...Sedap gak..Mamak nih letak haper agaknyer sampai shiok bangat cenggitu....sumer fav spot makan nih sedap2ler...

" naik lagi "pound" aku ni.... "

...hahaha..makan-makan-makan....cakap nak kurususus....kurusus haper gtu, dapat makan telan semacam jer...

Lepas lunch pi Pasar aperntah namer..Lebuh apentah (tatau namer) tapi memang full of chinese hawkers laa...sumer jual bende2 makan cam jeruk yang tak braper nak elok tuk kesihatan, kekacang ker and sumer bende makan yang sedap2 ler...kebetulan memang MAMA pesan suh carik jerk buah salak...Aiyyakk...Rambang mata dibuatnyer biler masuk dalam market tuh...semua hawkers kat saner menyapa, menyua produk jualan dorang, suruh kiter try padahal aku raser sumer pon samer jer...and aku jadik rimas trus benti kedai satu apek nih beli sumer "kehendak" order MAMA...Sekali borong asam-asaman dan jeruk-jerukan sekali RM100...Muahaha...What a big Spender!!!

Hasrat hati memang la nak bagi jiran2... adikberadik, sanak-saudara, sahabat hadai...entahaper2 lagi laa....tapi risau lak tak terpikul aku...tu pon dah cukup banyak la tuh...kalau ikut apek tuh sumer suh borong..Mengayakan ider jer..Hampes tuh..and my money is started tu decreased la...Kopak Pakcik!!

Dah puas shopping :manje2: kat market tuh kami balik ke rumah sewa Ariel pasal aku cam dah exhausted...Mater dah kuyu tahap steam nak tido jer...Tanpa melengahkan masa terusla daku lena dalam hayunan aircond yang sejuk kat umah tuh...Aku hanyut tak hingat and bangun jer dah petang dekat2 maghrib...Banyak lagi agenda Ariel nak bawak aku air nih...aku pon Layannnn Jer....Zasss....

Sambung lagi satu Part ler....Kang aku citer laa...Banyak dah buang maser kat sini....


Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood