Sesalan....

Tak banyak benda yang aku buat arini..macam bese laa aku wat kje kat ofis nih, tp hari rase malas semacam jer….malas nak keje..kalu mate tu boleh pejam sambey wat keje da wat dah….ni kje akaun melambak2… kalau betul2 sekejap jer da setel…ni tidak, asik berangan jer….

Wak Suri pon dtg umah sebab nak anta Storm abah passal dier pinjam nak hantar son dier punye motor gi Merlimau…Dia ngan Wife dropped by sekejap pastu blah pasal da penat kot….almaklumlaa….bukannyer muda lagi pon…HEHEH….

Application untuk 2 jawatan yang aku apply tu ntah aper laa citer…Insya-Allah aku akan berdoa semoga dimakbulkan hajat di hati…Pastu, aku tak sengaja seperti terlepas cakap…kalau dengan orang lain takpe lagi, ni dengan MAMA aku…


Aku pon tatau ntah camane bleh terpacul ayat nih…aku seperti dalam keadaan geram gaks…MAMA asik repeating bende2 yang cemtu yang memfobiakan aku…sebab kata orang kalu bende tu kita cakap berulang2, buleh jadi doa…jadi aku pon tak bulehlaa berdiam diri….

"kalau ko pegi KPLI tu da tentu dapat cekgu, ni ko MENOLAK TUAH….bukan senang nak dapat peluang, ko tolak…ntah2 yang dimohon tu tak dapat…."

Zaappp!!!Berderau gak darah aku bile dengar MAMA cakap cemtu…aku tak boleh la mendiamkan diri….

"MAMA jgnla cakap cemtu, asik ulang2 je bende yang sama, tu la MAMA, klau asik ulang bende yang sama nnti jadi betul nnti camne…."

"ko ingat tak berdosa tinggi suara/tengking2 mak…eleh, cakap sikit pon tak buleh…."

"Biar berdosa….Mama tu asik ulang2….tak dapat kerjalaa, tu la, ini laa…ye laa, kalu asik ulang2 bende yang sama, kang kalu jadi betul…"

Aku membalas dengan suara agak keras….Jarang sekali aku naik angin seperti semalam…aku tak berniat MAMA….mungkin kerana tekanan perasaan yang aku pendam membuatkan aku menjawab sebegitu…aku LELAKI….

LELAKI paling pantang kalau dipaksa…memang paling tak digemari…bagi aku biar la apa pun yang kita nak lakukan musti la dengan kerelaan dan keredhaan sendiri…kalau dipaksa, hasilnya tidak akan lumayan….

MAAFKAN HAZREN MAMA, Hazren tak berniat nak tinggikan suara pada MAMA, ampunkan Hazren MAMA, Hazren janji tak buat lagi…HAZREN MENYESAL MAMA…AMPUNKAN HAZREN MAMA…

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood