Membebel...Membebel ker? Edisi Tensen Banget!!

Lama xhapdet tapi memang nak hapdet...erm..Macam banyak nak dibeblkan kat sini tapi 4 the moment aku nak citer la sket pasal beberapa ke"bengkek"an (ke-beng-kurk-an) yang aku raser 2-3 hari kebelakangan nih...Boleh membawa mudarat agaknya kalau selalu nak bengkek-2 nih...Tapi what 2 do...Life is just like that...Being bengkek is normal...Just face and solve it rite??






Antaranya ialah :



  1. Laptop rosak!!
    - Jahaman tolll...Bende nih dah lamer dlu rosak tapi aku wat dek jer....ye laa, nak repair bukan sket nyer duit...aku pon try la hantar kat kedai repair pc kat Sek18 tu...ingat ok laa dah repair...tapi the same probs pop-up balik...memula hantar tu dier pon cumer wat wat format HD jer laa...Biler amik jer, ms test kat kedai tu mmg raser cam dah ok, bawak blik umah jer, Lohh...Blum elok lagi...Mmg pelik sebab aritu sebelum repair dier advised aku nak repair motherboard ler hape...tapi alih2 wat format HD jer! Memang la murah tapi bende tuh x berguner langsung...Hampeh natang sungguh!!!!Subhanallaah....(pure2 baik laks...)
  2. Laptop aku meragam lagi...
    - baru jer repair, kono2 dah elok...skali tengok kt screen dier aku try la nak reboot ker recover balik ker...skali tak leh...Wooo...Ni dah giler nih, biler nak elok, wat rugi duit aku RM60.00 (actually duit kompeni, claim ngan abah)..Probs xsolve pon...Cilakak, satu lagi aku hangin betol ngan org kedai PC tu, Crescent Commucation (bukan nama sebenar<<<poyo)...bukan aper layan la kasteme betol2...ni idok, servis tak tiptop langsung...Yang jaga service counter dak laki laks tu, memang tak mesra kasteme langsung...Everything is not langsung!!!Hampeh... Palk tu dier-nye Bos is just like the Piggy SNaiLs....Lailahaillah...SUbhanallah...Astaghfirullah...Slownyer...Ya ampun...aku dah blush2 dah muker tahan nak marah...aku xsuker and tak bese nak marah org nnih, tapi yang satu ni memang menguji tahap kesoboran aku...
  3. Assobarul Minal Iman....(Sobar tu deh separuh dr iiimannn...)
    - Ni pasal laptop (LT) aku lagi...aku taula LT aku tu dah dikategorikan veteran, tapi aku sayang banget deh...bende tu memang ader sentimental value dalam idup aku terutama maser zaman studi dulu..laptop tu yang aku usung ke maner2...konon nak show off laa..(tak baik tol aku ni)...Maser tu biler kire tak rami sgt la bwk laptop...So, aku bleh la usung kesana-kemari...hehe...Mase TMnet hotspot tu muler2 dipsg kat KUSTEM dulu, aku slalu la surf kat kampus, pakai TMnet prepaid hotspot...Maser tu bende tu dah kira canggih...Pakai additional device-PCMCIA card yang aku cocok kat slot dier...And there u go...Surf as much as u like..Jadi biler bende lamer ni dah rosak yang serius camni, menggagau la nak cr sparepart ker haper...Sebab bende lamer ni almaklum laa...biler LT yang aku hamtar kat kedai PR very the weak tu, dah siap dengan cumer format HD jer, aku pon dengan heppi nyer tanyer la pasal nak tukar batterui laptop aku yang dah lamer kong tuh...Tny punyer tany quotation harge..mahal gak br dapat...RM 380 hinggit tuh...Wat the...! AKu raser cam tertipu pon ader, mmg panas jer hati aku nih, tapi aku tahan sebab maser tu memang aku perlukan sgt batteri tu, incase kalau emergency ker, sebab kalau LT xder bateri aka bateri kong pu xguner...Kan??Yang aku raser tertipu tu sebab dier memang suh bayar penuh, xleh bayar skit, maner aku nak cekau duit, nasib baik la duit aku nih ader la skit, tapi kne la pi cucuk...DAh bayar tu, yang semakin hangin satu badan biler aku 2-3 kali call kedai tu tanye dah ader lom batteri tp kawapan masih sme "Nanti kitorang call!!"...Ni ape bende nih, asik ckp bende yang samer...Almost 2 week xkan tak delivery lagi...Memang very low class services..Aku menyumpah jer dlm hati cemtu...Biler dah dpt bateri tu, bleh plak biler aku request nak batteri yang lamer dier boleh ckp tertinggal..Hape dier ingat boleh senang2 nak bateri tu ker...even dah kong skalipon stil bulih simpan laa...Hanjeng ya ampun...AKu banyak kali menyumpah dalam hati...Astaghfirullah...(it's all about the Crescent Comm - bukan nama sebenar -ahaks!!)...Sabo je laaa...
  4. Tukar MotherBoard (MB) baru...



    It cost me RM 700!!! utk MB baru and labour charge memang mahal...And yang menjadikan haku semakin hangin nih, aku on jer LT kat umah, tu...Gelap semcam jer screen...Menyumpah dalam hati, hati yang td nyer berbunge2 sbb LT kesyangan dah siap repair, ingat dah ok, skali hampeh...Memang menyusahkan laa...raser cam nak hempuk jer LT tu kat paler tokey kedai Hampeh tuh...Tapi aku kene la sabar kan...Aku plak bego skali xtest laptop pasal aper...Natang sungguh...Dah tu semalam aku kene pi balik pusat servis Highpoint kat UEP Subang tu laa...UUUhhh...Penat doh ulang alik2, cam xder keje lain jer nak buat...Sabar jeghein, sabar...

  5. Ader lagi ker yang aku hangin and bengkek sgt???Hangin ker??Bengkek ker???

Yang sudah tu sudah la kan???Buat aper nak poning2 paler memikirkan bende remeh gini...Yang penting kene optimis dan yakin kita musti boleh hadapinyer...Think positively and confidence all the way round will make things better...Trust me...


Kay laa..Ader entry lagi nak masuk tapi for now that's it...BY then...


Maassalamah....



Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood