Hollaa....

Kalau diikutkan aku cam dah lamer tak menaip...sebab aper tatau....Kalau nak diikutkan rase malas nih memang la malas-semalasnya....Banyak peristiwa yang berlaku dalam hujung minggu lepas sampaila awal minggu nih...Aku update awal minggu nih pon bukan text, semata2 video anak buah aku tuh jer.....Sekarang nih pun jenuh aku nak improvekan lagi weblog yang baru nih..Kunun2 jer baru padahal lamer sudeehh!!!

Beberapa hari yang lepas aku berpindah ke blogger nih daripada blogdrive atas beberapa sebab yang aku sendiri pun malas nak explain...Lagi memanjang benang yang dah bersimpul buat perkan??? Dengan adanya blog baru nih, dengan template yg aku copypaste jer, aku berusaha sehabis baik (poyooo jer) nak improvekan lagi blog nih (soalnyer, penting sgt ker blog nih???)....

Aku sendiri pon kurang pasti sebenarnya, tapi akan aku pastikan semua ni berbaloi...Bukan aper, cumer nak menambahkan kawan2 baru...mengeratkan lagi kawan2 lamer....Kan itu suatu sifat yang mulia...lagi berpahala....huhuhu.... :p

Ahad lepas kami sefamili except Asroy (adik aku yang Rempitans wannabe tuh) bertolak ke Felda Tersang 3, di Pahang tuk melawat anak buah aku ngan mak dier (akak Ipar aku) sebab dah seminggu dah bersalin tapi disebabkan faktor masa dan jarak, dah seminggu barulah kami berpeluang melawat kak Imah and Nabil as well...

Persiapan biaser2 jer nak ke sana, perjalannan pon so far so smooth...everything went well from KL to Pahang...Abah yang drive bukan aku even sepatutnya aku yang drive dan ini tak bermakna aku tak responsible langsung terhadap famili aku (marah nih!!!huhu)....Abah as usual mungkin memiliki egoism yang tinggi dan assume masih muder untuk memandu jarak jauh...Pahang tuh jauh tak jauh ader la dekat 3 jam perjalanan kalau takder aper aral yang melintang patah membujur lalu....Dalam perjalanan mak aku yang tak berpa anak sihat tu pun menggagahkan diri "mempok-pek-kan" mulutnyer untuk melayan abah yang senang sangat mengantuk kalau drive jauh2 nih...Bukan aku tak offer nak drive...Tapi almaklumlaa....Sedikit-sebanyak sifat egoism abah tuh ader diwariskan pada anak2 dier nih...aku boleh raser...Anyway...Halfway dah sampai lepas Gombak Abah dah mula menggagau specs shadesnya dengan motif nak cover dari Mama ternampak dier terlelap ke in-case...Macam2....Jadi solusinya, Mama jadi the 2nd radio laa dalam kereta....even mama tak berapa sihat....

Disebabkan kami sampai awal ke Raub, kami singgah sekejap ler kat Pekan Raub untuk beli buah tangan tuk besan Mama tuh...takkan nak empty-handed jer...tak sedap la pulak...nak beli kat Shah Alam maner sempat pasal kami keluar pun pagi2 buta...Maner der kedai kek ker pasaraya bukak!! Untuk melengahkan lagi masa nak sampai ke rumah Kak Imah, singgah la kedai kek yang ader kafe skali...Geram dengan kek2 coklat moist and semua kek yang nampak sedap kat sana, kami pun singgah la minum2, makan kek sepotong dua...Jadilaa...

Dalam kol 11 lebih baru kami sampai ke Rumah kak Imah....And masa yang ditunggu pun tiba...Masa nih aku boleh nampak Mama dan Abah seperti hati diorang berbunga2 lepas nampak baby Nabil...Kalau tgk balik video yang aku rakamkan tuh, boleh nampak betapa seronoknya parent aku biler menimang cucu...even kalau menurut Mama masa diorang timang cahayamata belum sesuai sebab faktor kewangan yang belum kukuh dan usia pun masih muda, tak per...terima sahaja dan berusahalah...Rezeki Allah nih ada di mana2...Pokok pangkalnya kita...

Kak Imah tak merasai kesakitan nak bersalin yang teruk dan azab bersalin menurut kak Imah cuma sekejap, memang bertuah Kak Imah sebab kadang2 kita slalu dipertontonkan dengan azab bersalin yang sengsara pada si Ibu...Tapi kak Imah tak begitu, baguslah....Kalau nak diikutkan Kak Imah tuh akan dijangka bersalin 14hb, tapi belum due date pun baby bagai dah tak sabar nak keluar tengok dunia, sejurus jer sampai ke Raub, tempat kelahiran Kak Imah, dier dah raser sakit2 perut tapi bukan raser seperti nak bersalin...Memang Kak Imah beruntung...Sebab hal2 bersalin nih memang sesuatu yang susah nak dijangka, tapi timing Kak Imah memang Baekk Punyer!!!

And memang ditakdirkan Nabil jadi anak Pahang bukan anak Selangor sebab kalau diikutkan Kak Imah dah duduk kat umah aku nih sementara selama dekat 10 hari, tapi takder tanda2 nak bersalin pun, and dan-dan sampai jer ke bumi Pahang...MELETUP!!! Pandai betul bajet dak nih...mueheheh....dan kelahiran anak lelaki aka cucu lelaki nih semacam sign pada kami, yang meramalkan baby-boy memang tepat dan tak kurang yang menyindir Mama dan Abah yang berbunyi...

"Kak Ton kempunan la nak cucu perempuan...Ni macam perli Abah jer, sebab nampak gaya cam anak lelaki jer...."

"Tak kisahla cucu lelaki ker perempuan...Kulit cerah ker gelap....Janji sihat!!!Suddaaa!!!", jawab Mama lembut....

Memang betul...Kalau nak tengok pun, Abah yang selalu berkebun tu pun naik heran, sebab setiap kali Abah tanam pokok betik yang memang ada pokok jantan betinanya, selalunya musti pokok jantan yang menjadi....Jarang sekali ader pokok betina, sebab pokok betik jantan nih tak guna, tak tumbuh buah pun...hampeh!!! Ini semacam memperli Abah jer, sebab kami berempat semua anak-anaknya LELAKI...!!!HHEHEHE....Dengan adanya Muhammad Nabil Waie bin Nor Hafez nih...Kami bertiga beradik dah naik pangkat laa...Jadi panggil aku "Pak Ngah" sekarang, heheheh....
Ok laaa...banyak yang nak diceritakan, tapi sampai disini je kot...Jumpe lain kali...Terima kasih daun keladi!

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood