A Day of Tiring and Hardship...

Kelmarin hari minggu, so aku cam bese laa tak wat aper2 and suddenly my abah pon ajak pi wat keje sket kat KKB...kat sana nak pi jupe Pacik Has sebab nak amik besi terpakai yang orang da tanak pakai dah dari bangglo yang gak haunted laa...besar gak umah tu sebab dulu rumah tuh umah DO kat sana...



Ni La 2 antara 3 anak Pak Cik Has; yang sorang nakal cket
yang sorang manja ya amat!


Honestly memang aku tak penah jejak kaki kat KKB so the first time ever i stepped in KKB just like other city of rural place...Baru nak membangun...SO, nothing interested...Just Normal...and kami bertolak at 7.30 am after a quick breakfast...tu pon aku yang masak, hebat tak??masak nasik goreng jer, ntah apa mimpi pon aku masak bekfes pon aku tatau..Padahal my sister in-law ada kat umah tu sebab depa da nak pi ke Perak ada wedding fren of her laaa...yang peliknya, sikit pon dier takmo tolong kat umah...aku pon tatau laa...


Aku jadi rajin bebenor pagi tu pon psal Mama was not really well...almaklum laa...tapi yang aku cam ralat sangat Kak IMah (usually used to call her Imah with no 'Kak') langsung takmo tolong laa, cam tuan puteri laks...aku takmo laa perli2 pasal aku takmo dier kecik ati lak pasal dier bukan siblings aku pon...kalau adik2 aku aku dah bhasa jer...kalau Mama tertunggang tonggek kat dapur pon dier bukan nak tolong pon, tatau lak naper, sebab dier tgh pregnant ker....yang peliknya, Abg Piz tak slow talk ker kat dier...Mama pun bukannya sehat sgt pon...tak reti2 nak tolong ker...


aku ni kalau pompuan laa..aku tak segan2 nak tolonglaaa...ditakdirkan aku jadi lelaki kalau aku yang lebih2 kat dapor aper laks org ckp kn...kn??




Antara scene2 haunted yang aku rakamkan di Rumah Banglo tinggal di KKB tuh...


Berbalik pada citer aku pi KKB tu, semata2 nak amik besi buruk tu jer...kejenya memang menjerihkan, sebab tak bese laa..dan banyak cerita yang berlaku sepanjang proses nak ambik besi buruk tu... kerja2 welding memang menggerunkan aku yang melihatnya sebab melibatkan letupan2 nih, ngeri gak aku tgk...yolaaa, abah welding memang barehand jer, xder protection pon, bende 2 tu da la meletup2...riso gak aku ni nengok...aku jadi tukang angkat barang besi buruk tu jer...bertungkus-lumus gak laaa...biler balik umah mula la sakit2 tulang...xbese wat keje berat...heh...


Nak dijadikan citer, aku pon tatau apa sebab dan hikmat disebalik kejdian yang berlaku sebelum nak habis kerja tuh...tapi alhamdulillah Allah masih sayangkan kami lagi insiden besi buruk tu jatuh atas tong gas tu sampai pecah kepala gas tu dan terbocor gas akibat kedua2 tong tu tumbang menyembah bumi...masa kejadian tu, sumer orang lari, bukan nak tgk apa yang jadi...Atas kuasaNya kami tak apa2 cuma kepala gas oksigen tu jer yang pecah tapi impaknya macam nak meletup jer, dan nasib baik sebab kerja da habis...Syukur Alhamdulillah...


Da habis kerah tenaga, kitrang pi laa pekan KKB tu pi kedai makan mengisi tembolok sementelah penat bekerja konunnyaa...hehe, kerja skit, makan over laks...tu la pasal borois...and lepas makan pi Solat and bertolak pi Taman Ehsan Jaya kedai welding baru Abah and PAcik Azhar tu untuk unloading lak...



Abah gamble jer welding tak pakai aper2 protection...Alhamdulillah tak ada aper2...


Dah Habis, on the way balik abah suggest nak pi Chow Kit carik the king of Fruit...apa lagi kalu bukan durian...tapi tu nantilaa aku citer...by then, Ma'assalamah....



Ni la 'tong bertuah' yang tergolek dog tu dan menghamburkan isinya...

Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood