Apa Sudeh Jadi biler rancangan kita tu Tak Jadi...

Ayahku kahwin lagi
Dengan sidara jelita
Riang rasa hatinya
Mendapat isteri yang muda

Tapi ku sedih sekali
Kenang ibu yang ku kasihi
Tempat ibu sukar diganti
Tapi ayah kahwin lagi

Kini ku membawa diri
Tempat bermanja jauh sekali
Ibu sudah dahulu pergi
Tapi ayah kahwin lagi
Ayah kahwin lagi

Pendapat muda remaja
Ayah pinangkan sidia
Anak ayah tak terjaga
Rumahtangga porak peranda

Ayah kahwin lagi
Ayah kahwin lagi
Ayah kahwin lagi...


Lagu ni sedikit sebanyak (banyak sebenarnyer) memang ader relation btol ngan situasi Atuk aku nih...Nak wat guaner kan...Kalau Allah dah cakap tak jadi, memang tak jadi....


Awal pagi nih, dalam perjalanan nak ke Pejabat Kehakiman Syariah Selangor kat AU Keramat tuh, maser kuar dr kete jer nak menuju ke Pejabat KAdi tuh, aku yg jadi cameraman ni pon snappla beberapa keping gambar...Maser tu memang aku boleh nampak perasaan Atuk yang pastinya dah berbunga2....Almaklumlaa, dah "lamer" membujang....


Tap setelah melalui pelbagai prosedur perundangan perkahwinan yang agak komplikated nak terangkan kat sini, penantian kami yang cam dah nak tertido2 menunggu tu cam tak berbaloi...Dah ketentuanNya...Atuk tersandar sekejap ler biler hasrat "murni" nak remarry tuh tak kesampaian hari nih...Saksi 2 org yang disqualified by the magistrate....So niat nak kahwin pakai wali hakim tuk pihak perempuan tak tercapai akalmu...Muahaha...Sebab nenek tiri tu (kalau jadi) bukan org tempatan...So it's quite complikated prosedures...Sendri mau ingat....


Bisik aku dalam hati "hah, tak jadi kahwin rupenyer org tue nih..."aku tersenyum sorg2...Pak Lang pon ader skali maser tuh, sebab tak ramai actually yg ikut pasal sumer ader urusan masing2....Mostly kerje.....


Aku br 1st time jumper "bakal isteri" Atuk tuh...Imagination memang tak sama dengan realiti...Tapi yg bestnyer maser tu la dier nak tunjuk dier ader barang kemas berkepuk2...Waaahwahh, sedapnyer mengater "bakal nenek tiri" aku...Haung2x....Teettt!!!


Konklusinyer...Mission Incomplete!Kuang...Kuang...Kuang...


The Chronology of the "UnReachable" Wedding



Oleh kerana kluar dr umah bertolak agak awal...Berenti Breakfast jap kat Jalan Pantai tuh...So hectic tapi blehla cr tempat makan...Habis sepinggan Nasik Lemak Lauk Kerang yg tak beraper nak sedap tapi bedal jerk!! Licin aku taler...Memang pelahap giler babas...



Atuk dah bersiap2 untuk hari bahagia nya...Tak saper sangker dan menduga apa yang akan berlaku.



On the way to AU Keramat...Hadoii..What the heck!!! Jam memang sinonim betoi ngan KL...KL is jam, jam is edible...hahah, jem black berry sedap!!!



Selamat Pagi Tok Polis...Kalau xder polis lagila teruk jam....Saya Anti Rasuah!!



WahWahh....My heart is thumping with flower....Huawargh..."bakal" pengantin baru..Baru ke Atuk??? :p



The bride candidate....



Tunggu dan menunggu...terus menunggu...menunggu sampai lebam!!


Finally....

Apa dah jadi...Ape dah jadi..Sampai sekarang tak kahwin lagi...Tunggu je la Atuk...Kalau ader jodoh tak ke mana....


Sehingga di lain blog...Mata nyer dah naik ngantuk nih...sok nak kje lagi...Tata kawan2....


0 Superb Comments!:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan

Tinggalkan komen?

 

KRIK KRIK KRIK...

10 Terbaik !

Ads

TONE PLUS

 photo BANNERCONTESTSMALL.png