Alhamdulillah...Atuk Selamat DIijabkabul...

Hari nih aku tak berapa nak sihat, semalam aku pi outstation temankan abah pi jumpe Pakcik Azhar lembu, nak uruskan bende hapentah pasal lembu...hampir seharian aku berkampung kat sana aku rasa aku cam serasi tapi kekok...Macam maner nak describe pon tatau...aku pon maser tu cam pening2 lalat pasal badan cam dah nak "pillek" nih....Satu badan tak tentu rasa, cam nak baring jer....


Baru semalam aku raser betapa penatnyer kerje cam abah...bukan banyak sgt kerja, cuma kerja abah is always on the go...Mobility is the key match the job...Pi saner, pi sini...and most of the time maybe dihabiskan dalam kereta on the road...Dari apa yang aku perhatikan, abah gagah-kan jugak nak mencari rezeki untuk kami sekeluarga...Sebab perjalanan abah nih dari satu tempat ke satu tempat memang memakan masa.


Macam semalam, dari rumah, ke RapidKL di Subang, then ke Sg. Tua, Depoh Rapid KL, and sebab masa dah suntuk nak sembahyang Jumaat, kitorang amik refreshment skit kat kedai mamak kat area Sg. Tua....Then bile masuk waktu Jumaat, kami sembahyang and sambung balik lepas Jumaat...


Things that really impressed me at the MOsque, is the khutbah is delivered skali dengan POWERPOINT presentation...NI dah kire canggih nih...Untuk sebuah masjid laa...Tapi bila aku fikir2 balik, macam pembaziran pulekk...Tapi ok laa...Cumer pengkhutbah haritu cam bese "klise" and most of the jemaah kat saner lebih sayang mata yang ngantuk daripada mendengar khutbah berjela-jela...Kalau ikut pendapat abah, bende2 presentation cenggitu cam membazir...Dengan kondifennyer abah tegaskan " tu semua ada kroni2 nyer la tuh...maybe dorg dah ader peruntukan and kroni2 just buat paperwork and summit adn dapat kerje tuh...kontrak tuh wat presentation tuh musti dorg yang wat and it's where the money goes...(part English tu aku yg tambah, hahahah)"KL for the name is really synonym ngan JAMMM...What the heck!!! Mau tak mau memang kene redah Jam pasal tu la lumrah KL...


Lepas sembahyang Jumaat, kami headed tu Bandar Putra Mahkota, Bangi tuk urusan lembu...Seperti bese aku yang driving and abah jadi the "road mapper"...hahaha...aku bute sungguh jalan2 kat KL nih...Kadang2 terlepas simpang laa...Kat kandang tu cerita dan pengalamannya agak panjang tapi tu nanti la aku cerita...Sekarang berbalik pada cerita pernikahan Atuk aku tuh...

Tanggal 21 Mac 2007 bersamaan 2 Rabiul Awal 1428H...


Atuk and Nenek "tiri" aku dah selamat bernikah Rabu hari tu, tapi disebabkan beberapa sebab yang aku tak boleh nak elakkan, maka aku teralpa nak update blog...Alhamdulillah perkahwinan "sederhana" Atuk dah selamat...Kami semua "gembira".....


Pernikahan ala Koboi (koboi ker???) atuk kat Jabatan Agama Islam daerah Gombak Timur berjalan dengan lancar tanpa sebarang aral yang melintang...Even masa akad nikah tu Atuk agak terkantoi melafazkan nikah, tapi 2 orang saksi takder masalah dengan tu, so no problemo at all...Herm, secara peribadi aku berasa seperti biase-biase ajer...Abah and semua adik-beradik yang lain mungkin cube untuk menerima kehadiran "orang baru" dalam hidup kami sekeluarga...Walaupun pada mulanya mungkin agak janggal, tapi mungkin akan terbiasa jugak satu hari nanti...


Baik buruk perjalanan perkahwinan Atuk yang baru nih pokok pangkalnya terletak di tangan Atuk sendiri...Almaklumlaa atuk punya tabiat yang gak tempered dan kalau tak sabar nak menangani orang tua cam atuk, "Derhaka" mungkin frasa yang tepat baginya...huhu...


Atuk bukan sihat sangat tapi atuk selalu buat2 sihat pasal aper tatau...Harini, malam nih ader kenduri kat rumah "pengantin" perempuan kat Sg. Cincin...And masalahnya ramai adik-beradik abah takmo pi pasal aper tatau tapi may be for personal and emotional reason...Sg. Cincin tu memang dah ceruk and lack of parking spaces, jadi takkan la nak menapak nak mendaki umah Nenek tiri aku tuh...Aku memang takmo pi pasal personal reason gak...(xtually pasal nak tgk KOnsert AF jer....Hahahah)...jadi abah aku sebagai anak sulung demi nak menjaga hati atuk, kene la "berkorban" pi kenduri tu..Mama pon cam nak bagi excuse jer takmo pi...


Raser cam takmo banyak bebel la....takder mood la puleekk skg nih...Check these pics out ya!!






Comments

Popular posts from this blog

Ultra UNGU...The Parade...

Trip Sabah Episod II : Pasar Malam Sinsuran + Syurga Seafood